Czym jest reklama tranzytowa

Reklama tranzytowa to jeden z rodzajów reklamy, jakie są tworzone przez agencje reklamowe. Pomimo iż nazwa ta może wydawać się obca, każdego dnia spotykamy się z reklamą tranzytową. Jest to bowiem reklama, którą umieszcza się na różnego typu pojazdach. Najczęściej są to autobusy czy tramwaje, ale także specjalne samochody reklamowe czy prywatne oraz taksówki. Wykonanie takiej reklamy należy zlecić agencji reklamowej, ponieważ stworzenie projektu reklamy tranzytowej wymaga profesjonalizmu i specjalistycznej wiedzy. Konieczne jest wykonanie szczegółowych pomiarów powierzchni nośnika, wybranie odpowiednich materiałów (przykładowo materiał ten będzie inny na oknach autobusu, a inny na reszcie jego powierzchni), a także stworzenie projektu reklamy z uwzględnieniem potencjalnych czynników zewnętrznych. Klasycznym przykładem źle wykonanej reklamy tranzytowej przez agencję reklamową jest umieszczenie na autobusach reklamy bielizny damskiej w taki sposób, że nadruk bielizny został pobrudzony błotem tryskającym spod kół pojazdu podczas deszczowej pogody. Dało to bardzo nieestetyczny wygląd reklamy. Zdjęcie tak nietrafionego doboru miejsca dla tego typu reklamy jest obecnie używane jako przestroga wśród pracowników agencji reklamowej. Przypomina ona o konieczności uwzględnienia wszelkich czynników zewnętrznych jakie mogą zadziałać na reklamę tranzytową. Reklama taka ma bowiem przyciągać uwagę klientów i jednocześnie sprawiać dobre wrażenie – zainteresować ich produktem lub usługą, której dotyczą.

Komentarze zamknięte