Identyfikacja wizualna firmy

Identyfikacja wizualna firmy

Agencje reklamowe zajmują się głównie wykonywaniem reklam produktów oraz usług czy marki na zlecenie. Jednak ponadto zajmują się one także tworzeniem identyfikacji wizualnej firmy. Tworzenie identyfikacji firmy odbywa się poprzez szereg działań przeprowadzanych w celu utrwalenia marki w świadomości odbiorców. Największą rolę w tym procesie odgrywają wszelkie elementy wizualne, czyli między innymi logo firmy, jej flagowe kolory oraz wszelkie znaki firmowe. Firmy mogą zwrócić się więc do agencji reklamowych aby agencje stworzyły wszelkie elementy identyfikacji wizualnej dla danej firmy. Odbywa się to na podstawie preferencji przedsiębiorcy, a także mając na względzie charakter firmy, oferowanych przez nią usług czy sprzedawanych produktów. Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki tworzone jest dopasowane logo firmy, wybierane są kolory dominujące, które będą z nią kojarzone. Dobiera się również odpowiedni krój pisma, który będzie używany w różnych materiałach reklamowych tworzonych dla danej firmy, a także w listach, na stronie internetowej itd. Tworzone są także na przykład wizytówki, na których pojawia się nie tylko logo firmy i flagowa kolorystyka, ale także między innymi charakterystyczne wzory czy rysunki. Identyfikacja wizualna dotyczy również tworzenia na przykład firmowej papeterii czy kopert, ubioru dla pracowników a także innych gadżetów. Wszelkie stworzone wzory lub produkty zapisywane są w tak zwanej księdze znaków. Znajdziemy w niej dokładne określenie zastosowanych kolorów, wymiary poszczególnych elementów (np. logo) itp.

Komentarze zamknięte