Ile agencji reklamowych jest na rynku?

Ile agencji reklamowych jest na rynku?

Reklama jest dzisiaj najbardziej konkurencyjną branżą, jaką możemy sobie wyobrazić. Oprócz tego, że konkurencyjne jest działanie agencji reklamowych, to jeszcze nie zawsze ich praca związana jest z jakąkolwiek branżową etyką. Przykładowo, wiele agencji wykorzystuje reklamy innych marek, aby stworzyć własne. Nie ma jednak mowy o plagiatowaniu ich. Są to reklamy, które nagrywa się robiąc aluzję do reklamy konkurencji. W ten sposób, w pewien sposób ośmiesza się je i sprawia, że osoba, która widziała obie reklamówki i skojarzyła, że jest to aluzja ośmieszająca, nie będzie traktowała poważnie tej agencji, która została ośmieszona. Najczęściej nie bierze się to znikąd, ponieważ takie żarty inspirowane są czymś, co uderzyło szczególnie w reklamie, co było warte takiej reakcji. Najczęściej w taki sposób traktuje się spoty, które robione są zupełnie na kanwie typowej konwencji, tj. wykorzystuje się w nich wszystkie książkowe metody i sposoby na przyciągnięcie uwagi. Bez żadnego polotu, z kiepskim hasłem reklamowym i średnią grafiką. Po tym możemy zauważyć ile obecnie agencji funkcjonuje na rynku. Jest ich bardzo wiele. Nawet, jeśli zaczniemy zwracać uwagę będziemy mogli rozróżnić, która agencja robiła konkretne reklamy. Rozróżnimy to w ten sposób, że agencje, które robią reklamy wykorzystując cały czas np. aktorów jednego serialu na pewno mają podpisaną umowę z agentem tego programu. Ewentualnie możemy przyjrzeć się, które są najbardziej konkurencyjne po podobnym sposobie kształtowania haseł, itp.

Komentarze zamknięte