Jak dostać się do agencji reklamowej?

Jak dostać się do agencji reklamowej?

Wiele osób planuje swoją karierę w branży reklamowej i chce w ten sposób kształcić się w zawodzie specjalisty od Pr czy marketingowca. Ale żeby dostać się do agencji reklamowej należy na początku zdobyć odpowiednie preferencje. A te wynikają z doświadczenia w pracy w branży. Oczywiście, wiele osób, które pracuje w agencjach ma wykształcenie zupełnie odbiegające od marketingu, ale nadal świetnie odnajdują się w takiej pracy. Zatrudnia się osoby kreatywne, znające dobrze język polski i nierobiące błędów gramatycznych czy składniowych, bo pisanie jest bardzo istotne w tej branży. Liczy się również twórczy i otwarty umysł, ponieważ trzeba cały czas pracować kreatywnie, tworzyć wiele tekstów i haseł. Podejście do klienta także będzie przeważające, bo jeśli odpowiednio zdobędziemy jego zaufanie, a najczęściej trzeba dobrze znać do tego sztukę negocjacji, to wygramy być może dużo, nawet rozwój i pozycję w branży. A samo dostanie się do agencji reklamowej nie jest ogromnym wysiłkiem. Rekrutacje w takich miejscach prowadzone są praktycznie cały czas. Jednak nic nie będzie dla nas tak korzystne jak zarekomendowanie nas przez kogoś z wewnątrz. To dosyć zamknięta branża, więc takie polecenie jest warte więcej niż dobre cv. Tak samo jak rekomendacje ze strony osób, z którymi kiedyś współpracowaliśmy. Czy to na umowę, czy jednorazowo, jako freelancerzy, ważne, aby mieć potwierdzenie, że faktycznie sprawdzamy się w tym, co robimy? I wtedy będzie już łatwiej. A agencji na rynku jest obecnie bardzo wiele.

Komentarze zamknięte