Jak wybrać agencję reklamową

Jeśli jesteśmy zainteresowani podjęciem współpracy z agencją reklamową w celu stworzenia reklamy dla naszej firmy, produktu czy usługi stajemy przed wyborem tej jednej agencji, która zajmie się projektem i wdrożeniem go w życie. Zazwyczaj jest to bardzo trudny wybór, ponieważ istnieje wiele bardzo dobrych i profesjonalnych agencji reklamowych. Musimy więc wyselekcjonować kilka z nich, z których później wybierzemy jedną. Jak to zrobić? Konieczne jest przejrzenie poprzednich projektów zrealizowanych przez daną agencję. Zazwyczaj każda z agencji może pochwalić się wypracowanym stylem, pewnym schematem, według którego tworzy ona reklamy. Przykładowo jedna reklama może tworzyć reklamy zabawne a druga bardziej poważne. Musimy więc zdecydować, która z agencji tworzy takie reklamy, które są najbliższe naszym gustom. Kolejnym krokiem jest skontaktowanie się z kilkoma wybranymi agencjami i zapoznanie się z ich ofertą. Bardzo często na tym etapie okazuje się, że już po rozmowie z przedstawicielem danej agencji jesteśmy zdecydowani na wybór tej właśnie agencji, ponieważ rozumie ona nasze potrzeby i podziela wizję. Jednak jeśli nie mamy po rozmowach konkretnego faworyta, musimy wybrać go na podstawie przeprowadzonych rozmów i uzyskanych ofert współpracy, kosztach wykonania reklam oraz poprzednich projektach danej agencji. Można także spróbować skontaktować się z osobami, które wcześniej korzystały usług danej agencji i dowiedzieć się od nich jak agencja poradziła sobie z projektem, czy wywiązała się ze wszystkiego na czas itd.

Komentarze zamknięte