Marketing a media społecznościowe

Media społecznościowe zostały stworzone w celu ułatwienia komunikacji pomiędzy grupami znajomych. Jednak obecnie rozwinęły się one tak bardzo, że agencje marketingowe widzą w nich ogromny potencjał jako narzędzia do komunikacji z klientami firm. Na portalu społecznościowym jakim jest Facebook czy Google+ istnieje możliwość zakładania profili firmowych. Korzystają z tego agencje marketingowe, które w profesjonalny sposób prezentują firmę w mediach społecznościowych. Działania tego typu doprowadziły do wykształcenia się nowego pojęcia marketingowego, a mianowicie marketingu społecznościowego, który opiera się w stu procentach na komunikacji firmy z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Okazuje się, że tego typu działalność jest niezawodna, a klienci chętnie udzielają się na profilach firmowych – w przypadku klasycznych kampanii marketingowych komunikacja jest zwykle jednostronna. Dzięki temu istnieje możliwość zaprezentowania działań firmy i prowadzenie dialogu, który pozwala na zbadanie opinii klientów o danym produkcie czy też całej firmie. Za pośrednictwem mediów społecznościowych przeprowadzane są również kampanie marketingowe przez agencje marketingowe, a ich koszty są niemal zerowe. Media społecznościowe są więc doskonałym narzędziem do przeprowadzania wszelkiego rodzaju działań marketingowych. Obecnie coraz więcej firm decyduje się na kampanie marketingową właśnie na portalach społecznościowych. Panuje wręcz przekonanie, że jeżeli jakiejś firmy na takim portalu nie ma to ona po prostu nie istnieje.

Komentarze zamknięte