Marketing szeptany – czym jest

Agencje marketingowe bardzo chętnie korzystają z różnych nowych rozwiązań, które pozwalają na zwiększenie zasięgu oraz skuteczności działań marketingowych, jakie przeprowadzają. Jednym z takich sposobów jest z całą pewnością marketing szeptany. Co prawda był on już znany od wielu lat, jednak dopiero niedawno został on nazwany oraz został wprowadzony do świadomego użytku przez agencje marketingowe. Jest to rodzaj reklamy oraz utrzymywania dobrego wizerunku danej marki czy firmy, który polega na przekazywaniu informacji dalej od klienta do klienta. Z całą pewnością ten rodzaj marketingu można porównać do działania poczty pantoflowej. Przykładowo jeśli kobieta pójdzie do fryzjera i będzie zadowolona z usług to poleci je swojej przyjaciółce, która również skorzysta z danego salonu fryzjerskiego, a następnie poleci go innym osobom i tak dalej. Na tym właśnie polega marketing szeptany. Agencje marketingowe stosują różne działania, aby podsycić tego typu przekazywanie sobie informacji przez klientów. Dlatego przykładowo agencje tworzą specjalne szokujące filmiki prezentujące produkty lub usługi danej firmy które pojawiają się na przykład w Internecie i w bardzo szybkim czasie zdobywają ogromną popularność. Są one rozsyłane dalej przez użytkowników, którym spodobał się taki film. Istnieją także inne sposoby, które są wykorzystywane przez agencje marketingowe w celu wprowadzenia marketingu szeptanego. Z całą pewnością marketing szeptany zalicza się obecnie do bardziej skutecznych strategii marketingowych.

Komentarze zamknięte