Praca w agencji reklamowej

Pracę w agencji reklamowej można podjąć po ukończeniu szkoły technicznej bądź studiów na kierunkach związanych z reklamą produktu, utrzymywaniem stosunków z klientami itd. Są to więc kierunki takie jak reklama, komunikacja społeczna, marketing, PR, dziennikarstwo. Jednak w agencjach reklamowych poszukiwani są także na przykład graficy, rysownicy itd. tak więc mile widziane są osoby, które ukończyły różne kierunki na Akademii Sztuk Pięknych. Pomimo tego, że wykształcenie jest niezwykle ważne, w agencji reklamowej pracę można podjąć także po innych kierunkach studiów, jednak w tym przypadku wymagana jest duża wiedza z dziedziny reklamy, a także ukończenie dodatkowych kursów. O przyjęciu do pracy w agencji reklamowej decyduje zazwyczaj rozmowa kwalifikacyjna. Nie jest to jednak standardowa rozmowa jaką przeprowadza się w innych miejscach pracy. Podczas starania się o pracę w agencji reklamowej konieczne jest wykazanie się dużą kreatywnością. Możemy zostać poproszeni o podanie pomysłów na stworzenie kampanii reklamowej, lub też możemy zostać zaskoczeni niestandardowymi pytaniami sprawdzającymi naszą kreatywność. Jeśli podejmowaliśmy wcześniej pracę związaną z tworzeniem reklam pracodawca może poprosić o wgląd do naszego portfolio. Pracownik jest zazwyczaj zatrudniany na okres próbny, po którym pracodawca decyduje o przyjęciu na stałe lub o zwolnieniu. Aby uzyskać pracę w agencji reklamowej trzeba przede wszystkim cechować się pewnością siebie, posiadać zdolność pracy w grupie oraz wykazywać się niebanalnymi pomysłami.

Komentarze zamknięte