Reklama prasowa, radiowa i telewizyjna

Reklama prasowa, radiowa i telewizyjna

Reklama prasowa jest najstarszym rodzajem reklamy. Pierwsza agencja reklamowa powstała już w XIX wieku i od tamtego czasu zainteresowanie reklamą znacząco rosło. Miało to wpływ na powstawanie coraz to większej ilości agencji reklamowych. Obecnie agencje reklamowe zajmują się tworzeniem reklam prasowych na zlecenie klienta za pomocą różnych technik. Może to być reklama tekstowa, reklama graficzna, czy także reklama niekonwencjonalna lub gratisowa – w tego typu reklamie dodaje się na przykład małe próbki kremu czy szamponu na stronach gazet. Jest to często spotykany rodzaj reklamy szczególnie w czasopismach kobiecych. Agencje reklamowe zajmują się również tworzeniem reklam radiowych. Jest to bardzo wymagająca reklama, ponieważ konieczne jest przykucie uwagi odbiorcy, który słuchając radia zazwyczaj zajmuje się wykonywaniem innych czynności. Tak więc agencje reklamowe starają się, aby reklama radiowa była jak najbardziej ciekawa i przyciągająca uwagę. Agencje zajmujące się tworzeniem reklam telewizyjnych współpracują nie tylko z firmami, ale także z domami medialnymi. W tym przypadku wykonują one reklamy emitowane na antenie stacji telewizyjnych, które są autoreklamą danych stacji. Domy medialne współpracują zazwyczaj jedynie z najlepszymi agencjami na terenie kraju czy nawet zagranicą. Decydując się zatem na wybór firmy, która miałaby się zająć reklamą naszych usług czy produktów, warto zapoznać się z jej wcześniejszymi realizacjami oraz osiągnięciami, co pomoże nam przy wyborze najlepszej dla nas agencji.

Komentarze zamknięte