Tworzenie reklamy radiowej

Stworzenie reklamy radiowej jest procesem bardzo angażującym, ponieważ jest to rodzaj reklamy, który jest bardzo wymagający. Dlatego agencje reklamowe niezwykle ostrożnie podchodzą do tworzenia tego typu reklamy. Pracownicy agencji prześcigają się w pomysłach co zrobić, aby reklama radiowa trafiła do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Dlaczego jest to takie trudne zadanie? Ze względu na medium przekazu reklamowego, jakim jest radio. Jest ono zazwyczaj słuchane podczas wykonywania innych czynności, na przykład sprzątania czy jazdy samochodem. Oznacza to, że słuchacze radia nie poświęcają mu swojej pełnej uwagi. Pracownicy agencji reklamowej muszą więc sprawić, aby słuchacze chcieli wysłuchać danej reklamy radiowej i aby została ona zapamiętana. Powinna ona przykuwać uwagę. Dlatego tak ważne jest stworzenie reklamy ciekawej i jedynej w swojej rodzaju. Pracownicy agencji reklamowych starają się, aby reklama radiowa wpadała w ucho i była łatwo zapamiętywana. Nie może ona być także zbyt skomplikowana oraz długa – zbyt wiele informacji nie zostanie dobrze zapamiętane przez odbiorcę. Tak więc często w reklamach radiowych wykorzystuje się kawałki znanych piosenek, lub rozpoznawalne osoby (aktorów, cele brytów) którzy udzielą swojego głosu podczas prezentowania produktu lub usługi. Takie chwyty są stosowane przez agencje marketingowe w celu przykucia uwagi odbiorców aktualnie słuchających radia. Ważne jest także to, aby w reklamie radiowej została wymieniona marka lub pełna nazwa reklamowanego produktu.

Komentarze zamknięte