Współpraca z freelancerem czy zatrudnienie agencji?

Współpraca z freelancerem czy zatrudnienie agencji?

Rynek reklamy stał się o wiele bardziej konkurencyjny, kiedy przestano zatrudniać agencje reklamowe do promowania wszystkiego. Kiedy reklama zaczęła być najważniejszą częścią istnienia na rynku, każda agencja chciała nawiązać kontrakt, najlepiej długi z większymi firmami, które zapewniłyby pewność, że dana agencja utrzyma się na rynku przynajmniej do zakończenia kontraktu? Jednak później pojawili się freelancerzy, osoby, które chciały pracować na własną rękę, za mniejsze pieniądze i najczęściej mogące zajmować się jedynie daną sprawą jednej firmy, ponieważ pracując samodzielnie brało się tylko jedno zlecenie. Jeśli chodzi o zatrudnienie freelancerów jest to bardzo korzystne. Dlaczego? Po pierwsze, czas. Agencje prowadzą kilka kampanii jednocześnie, a freelancera skupi się na jednej. Dodatkowo, kontakty osobiste freelancera liczą się zawsze bardziej niż te w agencji. Można zrobić wszystko po znajomości, to jest osoba, która pracuje na rzecz danej firmy, może łatwiej nakłonić znajomych do współpracy lub wcześniej umówić się z nimi na stałą współpracę. W agencji jest trochę trudniejsze, ponieważ na współpracy z agencją sponsorzy i partnerzy zawsze chcą zyskać więcej, a poza tym, jeśli kogoś stać na zatrudnienie agencji reklamowej, sponsorzy rzadko wchodzą wtedy w bartery i często ci, na których nam zależy odmawiają. Aczkolwiek zatrudnienie agencji jest z pewnością krokiem do naprawdę poważnej kampanii, która najpewniej zapisze się na rynku na jakiś czas, a przecież dokładnie taki jest cel.

Komentarze zamknięte