Zasady tworzenia reklamy telewizyjnej

Zasady tworzenia reklamy telewizyjnej

Reklamę ze względu na środek przekazu można podzielić na cztery rodzaje: reklamę prasową, telewizyjną, internetową oraz radiową. Agencje reklamowe zajmujące się tworzeniem reklam telewizyjnych mogą współpracować zarówno z firmami i przedsiębiorstwami jak i z domami medialnymi. Każdy z rodzajów reklamy tworzy się w odpowiedni dla przekaźnika sposób, podobnie jest w przypadku reklamy telewizyjnej. Podstawowymi zasadami jej tworzenia jest to, że ma być ona atrakcyjna wizualnie i w ciekawy sposób ma przedstawiać reklamowany produkt, usługę lub markę. W nienachlany sposób powinna ona zachęcać do zakupienia produktu lub skorzystania z usługi. Pracownicy agencji reklamowych dobrze wiedzą, że aby reklama spełniła oczekiwane cele, powinna ona być jak najbardziej kreatywna, musi wyróżniać się spośród setek innych reklam obecnych w mediach. Tak więc konieczne jest wymyślenie takiej reklamy, która nie przypomina żadnej innej – jest jedyna w swoim rodzaju, nowoczesna. Niezwykle ważne jest także użycie chwytliwej frazy, która zapadnie w pamięć odbiorcy. Przykładem takiej frazy może być powiedzenie „no to Frugo”, które pojawiało się w reklamie tego napoju i które odniosło bardzo duży sukces zapisując się w myślach odbiorców na długie lata. Stosując się do powyższych zasad agencje marketingowe tworzą wiele ciekawych reklam, które przyciągają uwagę odbiorcy i zapadają w pamięć, a co za tym idzie – dzięki nim zwiększa się grupa odbiorców oraz lojalnych klientów, którzy kupują produkty danej marki przez lata.

Komentarze zamknięte